• Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu

Formularz wyszukiwania

Komisje Rady Miasta

Wewnętrznymi jednostkami organizacyjnymi Rady Miasta są komisje stałe i doraźne. Pracami komisji kierują przewodniczący komisji powoływani i odwoływani przez Radę. Komisje obradują na posiedzeniach zwoływanych przez przewodniczących komisji, zgodnie z zatwierdzonym rocznym planem pracy oraz w miarę potrzeb. W posiedzeniach komisji oprócz jej członków mogą także uczestniczyć przewodniczący Rady, radni nie będący członkami komisji oraz burmistrz.

 

Komisje podejmują opinie oraz wnioski i przekazują je Radzie. Opinie i wnioski podejmowane są w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu komisji. Sprawozdanie komisji przedstawia na sesji Rady przewodniczący komisji lub wyznaczony przez komisję radny sprawozdawca.

 

Szczegółowe zasady działania komisji Rady Miasta określa rozdział V Statutu Gminy Miejskiej Lędziny.

 

Obecnie przy Radzie Miasta Lędziny IX kadencji 2024-2029 działa 5 komisji:

• Komisja Budżetu
• Komisja Spraw Społecznych,
• Komisja Gospodarki Miejskiej,
• Komisja Rewizyjna,
• Komisja Skarg, Wniosków i Petycji,

 

Komisja Budżetu

 

Przewodnicząca: Anna Adamczyk

Radni:

• Edward Urbańczyk

• Monika Mazgaj

• Ireneusz Kokosiński

• Grzegorz Berger

• Jerzy Trojnar

• Paweł Wanot

 

Do zadań Komisji Budżetu należy:

• opiniowanie projektów uchwał w szczególności dot.: budżetu gminy, zmian w budżecie gminy, w sprawach opłat i podatków lokalnych, wniosków o udzielenie dotacji z budżetu gminy, pożyczek i kredytów zaciąganych przez gminę,
• opiniowanie programów gospodarczych miasta, planów finansowych związanych z programem gospodarczym,
• opiniowanie programów dotyczących pozyskiwania środków z funduszy strukturalnych a także sposobu ich wydatkowania,
• opiniowanie zmian w Statucie Gminy Miejskiej Lędziny,
• działania na rzecz umacniania obowiązującego systemu prawnego i poszanowania praworządności

 

 

Komisja Spraw Społecznych

 

Przewodnicząca: Agnieszka Czerniak

Radni:

• Anna Adamczyk

• Bogdan Radoń

• Rafał Czarnuch

• Jerzy Trojnar

• Bogdan Kupczyk

 

Do zadań Komisji Spraw Społecznych należy:

• kształtowanie polityki w zakresie oświaty i wychowania, kultury fizycznej, sportu i rekreacji,
• opiniowanie i wnioskowanie w sprawach dotyczących szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
• promowanie kultury fizycznej w placówkach oświatowych,
• inspirowanie działań w zakresie organizacji różnych form wypoczynku dzieci i młodzieży,
• kształtowanie polityki w sprawach opieki nad dziećmi z wadami rozwojowymi,
• opiniowanie kierunków rozwoju i sposobu zabezpieczania potrzeb zdrowotnych mieszkańców, pomocy społecznej i rehabilitacji osób niepełnosprawnych,
• promowanie zdrowego stylu życia,
• analiza stanu zdrowotnego mieszkańców i występujących patologii społecznych,
• współdziałanie z instytucjami charytatywnymi oraz placówkami opieki społecznej i służba zdrowia,
• czuwanie nad zaspokajaniem zbiorowych potrzeb mieszkańców w dziedzinie dostępu do szerokiego spektrum kultury,
• współdziałanie w rozwoju kultury, sportu i rekreacji z jednostkami organizacyjnymi gminy, stowarzyszeniami, związkami, klubami sportowymi, placówkami oświatowymi.

 

 

Komisja Gospodarki Miejskiej

 

Przewodniczący: Mariusz Prasak

Radni:

• Maria Głos

• Bogdan Radoń

• Rafał Czarnuch

• Edward Urbańczyk

• Bogdan Kupczyk

• Grzegorz Berger

 

Do zadań Komisji Gospodarki Miejskiej należy:

• opiniowanie strategii promocji gminy i prowadzenia działalności gospodarczej,
• analizowanie i opiniowanie sytuacji rynkowej oraz inicjowanie działań w zakresie rozwoju produkcji i usług z wykorzystaniem lokalnych możliwości i surowców,
• opiniowanie planów ochrony przeciwpowodziowej, przeciwpożarowej oraz zapobieganiu innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzkiego,
• opiniowanie organizacji ruchu kołowego pod kątem zachowania bezpieczeństwa na terenie miasta oraz zamierzeń w sprawach budowy systemu komunikacji tranzytowej,
• opiniowanie działań w zakresie transportu zbiorowego, handlu, zaopatrzenia, targowisk oraz łączności,
• wspieranie inicjatyw samorządowych i obywatelskich w zakresie podnoszenia poziomu bezpieczeństwa na terenie gminy,
• opiniowanie lokalizacji punktów handlowych wielkopowierzchniowych, powyżej 1 000 m2,
• opiniowanie projektów uchwał w sprawach zagospodarowania przestrzennego, gospodarki nieruchomościami odpadami komunalnymi i przemysłowymi, zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz,
• opiniowanie przedsięwzięć związanych z funkcjonowaniem systemów użyteczności publicznej: wodociągów, kanalizacji,
• inicjowanie i ocena przedsięwzięć urbanistycznych, ochrony i rewitalizacji zabytków,
• opiniowanie i inicjowanie działań na rzecz ochrony powietrzą, ochrony i wykorzystania wód stojących i płynących, gleby oraz lasów,
• opiniowanie planów prowadzenia eksploatacji górniczej oraz naprawy szkód górniczych, opiniowanie propozycji sprzedaży mienia komunalnego.

• opiniowanie zamierzeń w zakresie budownictwa mieszkaniowego i usługowego, parkingów, garaży oraz terenów zieleni,
• opiniowanie potrzeb w zakresie dróg gminnych, ulic, placów i mostów,
• opiniowanie projektów powiatowej infrastruktury drogowej,
• opiniowanie projektów uchwał dotyczących zagadnień z zakresu rolnictwa i ochrony środowiska,

 

Komisja Rewizyjna

 

Przewodniczący: Grzegorz Kiełtyka

Radni:

• Agnieszka Czerniak

• Monika Mazgaj

• Paweł Wanot

• Bogusław Noras

• Jerzy Trojnar

• Ireneusz Kokosiński

 

Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest obejmowanie kontrolą całokształtu działalności Burmistrza i jednostek organizacyjnych. Komisja Rewizyjna działa na podstawie rocznego planu pracy i kontroli, zatwierdzonego uchwałą Rady Miasta Lędziny.

Swoje zadania Komisja realizuje poprzez:

  • kontrolę realizacji budżetu gminy;
  • opiniowanie wykonania budżetu gminy i występowanie z wnioskiem do rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi. Wniosek w sprawie absolutorium podlega zaopiniowaniu przez Regionalną Izbę Obrachunkową;
  • badanie – pod względem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności – działalności gospodarczej gminy, szczególnie w zakresie zadań własnych oraz działalności finansowej i organizacyjno-administracyjnej;
  • sprawdzanie realizacji uchwał Rady Miasta i zarządzeń wydawanych przez Burmistrza;
  • ocenę przestrzegania aktów prawnych.

Komisja Rewizyjna wykonuje inne zadania kontrolne na zlecenie Rady w zakresie i w formach wynikających z rocznego planu pracy.

Komisja Rewizyjna przedstawia Radzie Miasta sprawozdanie z wyników kontroli zleconych przez Radę Miasta wyników wykonywania budżetu gminy oraz z realizacji rocznego planu pracy i kontroli.

 

 

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji

 

Przewodniczący : Ireneusz Kokosiński

Radni:

• Mariusz Prasak

• Grzegorz Kiełtyka

• Bogusław Noras

• Bogdan Kupczyk

• Rafał Czarnuch

 

Do zadań Komisji Skarg, Wniosków i Petycji należy udzielanie pomocy Radzie Miasta w sprawach przyjmowania i rozpatrywania przez Radę skarg na działania wójta i gminnych jednostek organizacyjnych, wniosków oraz petycji składanych przez obywateli.

 

 

Współpraca
Powiat Bieruńsko-LędzińskiBieruńBojszowyChełm ŚląskiImielinTychyWojewództwo ŚląskieUrząd Marszałkowski Województwa ŚląskiegoŚląski Urząd Wojewódzki w KatowicachPowiatowy Urząd Pracy w TychachRevucaRoccagorgaUnicov