Usuwanie w 2022 r. "azbestu" zeskładowanego na posesji
Zarząd Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego ogłasza nabór wniosków na usunięcie i nieszkodliwienie w 2022 r. odpadów zawierających azbest, zeskładowanych na posesjach zlokoalizowanych na terenie powiatu bieruńsko-lędzińskiego.
Jeżeli jesteś Właścicielem/Zarządcą nieruchomości na której są zeskładowane odpady zawierające azbest możesz ubiegać się o bezpłatny odbiór tych odpadów.
Zasady odbioru i unieszkodliwiania zeskładowanych odpadów zawierających azbest z nieruchomości będących własnością osób fizycznych” zwane dalej „Zasady odbioru …” zostały uchwalone przez Zarząd Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego uchwałą Nr 51/15 z dnia 26 stycznia 2015 r. zmienioną uchwałą Nr 375/20 z dnia 13 marca 2020 r.
Bezpłatny odbiór zeskładowanych odpadów zawierających azbest przysługuje osobom fizycznym mającym tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanych na terenie powiatu bieruńsko-lędzińskiego.
Warunki bezpłatnego odbioru azbestu
- złożenie wniosku
- spełnienie wymogów formalnych określonych w „Zasady odbioru …”.
Wnioski przyjmowane będą w Starostwie Powiatowym w Bieruniu w terminie od 24 stycznia do 30 kwietnia 2022 r. Do 30 czerwca 2022 r. Zarząd Powiatu rozpatrzy złożóne wnioski, a następnie odbierze zeskładowany "azbest" z posesji.
Szczegółowe informacje dotyczące zasad odbioru zeskładowanych odpadów zawierających azbest jak też składania wniosków można uzyskać w Wydziale Środowiska i Rolnictwa Starostwa Powiatowego w Bieruniu, ul. św. Kingi 1, parter - Stanowisko Obsługi Klienta Wydział Środowiska i Rolnictwa oraz pod nr telefonu (32) 226 91 64 lub (32) 226 91 61 oraz na stronie internetowej powiatu pod adresem https://www.powiatbl.pl/dla-mieszkanca/azbest