Słowacja tymczasowym domem uczestników projektu.
Projekt Wyszehradzki - Visegrad Found - rewizyta stanowił niezwykłe doświadczenie dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 im. Św. Barbary w Lędzinach. W ciągu kilku dni spędzonych na Słowacji ( 6.11-9.11.2023r), Revuca stała się ich domem. Towarzyszyli im: dyrektor M. Horst, koordynator projektu U.Karwath i Dorotą Żak. W trakcie pobytu uczniowie uczestniczyli w różnorodnych działaniach, zaczynając od wizyty w muzeum i poznania pierwszego gimnazjum na Słowacji. Pozwoliło im to poznać dawne sposoby nauczania i docenić obecne możliwości edukacyjne. Pan Julius Buchta burmistrz (primator) Revucy serdecznie powitał uczniów SP4 w mieście i w Zakładnej Szkole im. Amosa Komenskiego w Revucy, przedyskutował z uczniami cele projektu oraz okazał wsparcie przy realizacji kolejnych.
W czasie pobytu młodzież spotkała się także z przedstawicielką projektu Litterra i uczestniczkami poprzednich projektów. Dyskusje otworzyły drzwi do zrozumienia kultury regionu i zainspirowały do nowych działań.
Podczas wizyty ważnym elementem była współpraca nad scenkami oraz przedstawieniem "The Monkey and the Jealous Camel" wykonanym w języku angielskim. Było to intensywne doświadczenie, wymagające dużego zaangażowania, koncentacji i aktorskiego wysiłku.
Również prace plastyczne nad ozdabianiem toreb i t-shirtów, a także poznawanie tradycji regionu Gemer, dawały uczestnikom wiele radości z tworzenia i odkrywania nowych możliwości. Zajęcia z języka słowackiego, muzyki, a zwłaszcza nagrania w studiu dodawały projektowi różnorodności i niezapomnianych wrażeń.
Rozwój fizyczny nie był pomijany, a nietradycyjne sporty oraz wspólna zabawa sprzyjały lepszemu poznaniu partnerów. Kulminacyjnym punktem była „Noc w szkole”. Pełna tańca i radości impreza, zakończyła intensywny pobyt. Łzy pożegnalne świadczyły o głębokich więziach nawiązanych podczas projektu.
Czas pożegnania nadszedł szybko. Uczniowie obiecali utrzymywać kontakt online, czerpiąc korzyści z rozwijania języka angielskiego i wspólnego komunikowania się.