Ruszyła budowa Lędziny Logistics Centre
7 grudnia 2018 roku otwarty został oficjalnie węzeł komunikacyjny „Olszyce” w Lędzinach, a w styczniu tego roku ruszyła budowa centrum logistycznego w jego pobliżu. GLP Lędziny Logistics Centre - bo o nim mowa - to ponad 110 000 m2 supernowoczesnej powierzchni magazynowej i produkcyjnej zlokalizowanej zaledwie 10 minut od skrzyżowania autostrady A4 i drogi ekspresowej S1.
widok 360 https://glpcee360.pl/ledziny_360/
Świetne usytuowanie na terenie aglomeracji Śląskiej sprawia, że Lędziny Logistics Centre to idealne miejsce dla lokalnej spedycji, międzynarodowej logistyki oraz lekkiej produkcji. Budynki GLP, realizowane w nowym standardzie, są o dwa metry większe niż typowe obiekty logistyczne. Zasilanie zapewniać mają panele słoneczne na dachach obiektów. Ukończenie pierwszego etapu parku zaplanowane jest na drugą połowę 2021 roku.
Tak duża inwestycja w Lędzinach to nie tylko nowe miejsca pracy, których liczba jest szacowana na 1000, ale również podatki, które będą zasilać miejską kasę.
GLP to wiodąca międzynarodowa firma specjalizująca się w zarządzaniu inwestycjami w obszarze logistyki, nieruchomości, infrastruktury, finansów oraz technologii z nimi związanych. Firma działa w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Chinach, Europie, Indiach, Japonii i Wietnamie, a zarządza nieruchomościami oraz funduszami private equity o łącznej wartości 97 mld dolarów.
Marka GLP to nowość w regionie, jednak ich obecność w Europie czerpie z 30-letniego doświadczenia firmy Gazeley, specjalizującej się w inwestowaniu, realizacji oraz zarządzaniu najwyższej jakości nieruchomościami logistycznymi. Działalność firmy skoncentrowana jest na najsilniejszych rynkach magazynowych w Europie – Francji, Niemczech, Holandii, Belgia, Hiszpanii, Włoszech, Polsce, Węgrzech, Słowacji, Czechach oraz Wielkiej Brytanii.
Budowa Lędziny Logistics Centre nie mogłaby ruszyć, gdyby wcześniej nie powstał węzeł komunikacyjny „Olszyce”. Była to największa inwestycja drogowa poprzedniej kadencji. Tak dużej budowy nie było nie tylko w Lędzinach, ale również w całym powiecie bieruńsko-lędzińskim. Jej koszt wynosił około 15 mln zł, a całość tej kwoty zapewnił inwestor prywatny – firma GLP. Na sukces tego przedsięwzięcia złożyła się dobra współpraca lędzińskiego samorządu z inwestorami prywatnymi i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).