Przypomnienie o konieczności wymiany dowodów osobistych
15 stycznia 2018
Szanowni Mieszkańcy,
Referat Spraw Obywatelskich pragnie poinformować, że dowód osobisty traci ważność po upływie 10 lat od daty wydania. Po tym czasie, należy wymienić dokument na nowy. Wniosek o wydanie dowodu osobistego jest wolny od opłat. Brak ważnego dowodu osobistego, wiąże się z brakiem możliwości potwierdzenia tożsamości w różnych instytucjach, czy też załatwienia spraw m.in. w banku.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć:
- Osobiście w organie dowolnej gminy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
lub
- Drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP
lub
- Poprzez stronę internetową www.obywatel.gov.pl
(aby złożyć wniosek poprzez stronę internetową należy:
- wejść w zakładkę uzyskaj dowód osobisty,
- wybrać opcję przez Internet,
- złóż wniosek o dowód osobisty)
Dowód osobisty odbiera się osobiście w organie gminy, w którym wniosek został złożony lub przesłany.