Obradowali radni
Jak co miesiąc, pod koniec września odbyły się posiedzenia wszystkich komisji stałych Rady. Na posiedzenie Komisji Handlu, Usług, Komunikacji, Ładu i Porządku Publicznego zaproszeni zostali i co ważniejsze - po raz pierwszy stawili się jak jeden mąż - radni powiatowi.
Temat dotyczył bowiem chodników i dróg powiatowych w naszym mieście, w tym m.in. bezpieczeństwa na skrzyżowaniu ulic Hołdunowskiej i Gwarków, progów zwalniających w rejonie pomnika, zakończonej budowy chodnika na ulicy Gwarków i trwającej budowy chodnika na Wygody. Dwie ostatnie inwestycje miasto sfinansowało wspólnie z powiatem. Goście zobowiązali się wnioski z posiedzenia przedstawić na forum Rady Powiatu.
Komisja Edukacji, Kultury, Sportu, Rekreacji, Ochrony Zdrowia i Opieki Społecznej odbyła, podobnie, jak miesiąc temu, posiedzenie wyjazdowe. Radni wizytowali Przychodnię Specjalistyczną, która działa w ramach Miejskiego Zakładu Opieki Zdrowotnej.
Komisja ds. Ochrony Środowiska skupiła się z kolei na uchwałach w sprawie stawek za wywóz odpadów i dopłat do budowy przyłączy kanalizacyjnych. Na wspólnym posiedzeniu wraz z Komisją ds. Infrastruktury i Komisją Budżetu, Finansów i Samorządności radni pozytywnie zaopiniowali propozycje nowych stawek za odbiór śmieci, która trafi teraz do społecznych konsultacji a następnie pod głosowanie Rady. Projekt uchwały w sprawie dopłat do przyłączy, natomiast, został 29 września na sesji przyjęty. Rada wniosła jednak o uzupełnienie przygotowanego w MPWiK-u programu o posesje przy Lędzińskiej, gdzie nowa sieć kanalizacyjna powstała już wcześniej, przy okazji remontu ulicy.
W czasie sesji, na której uchwalono wszystkie wniesione przez burmistrza uchwały, powrócił temat chodnika przy ulicy Wygody. Mieszkańcy rejonu skrzyżowania ulic: Kontnego, Zawiszy Czarnego, Zamkowej i Wygody liczą na uregulowanie nietypowego kształtu tego skrzyżowania przy okazji budowy chodnika w taki sposób, by wyjeżdżający z Zamkowej na Wygody nie musieli jechać po istniejącym tam łuku, tylko skręcali pod kątem prostym, jak na większości skrzyżowań. Zdaniem kierowców korekta kształtu tego skrzyżowania znacznie poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu. O to właśnie w imieniu mieszkańców upominali się na sesji radni. Problem jednak w procedurach na etapie przygotowywania inwestycji: inna obowiązuje dla budowy chodnika, inna dla przebudowy skrzyżowania. Co nie przekreśla, rzecz jasna, skorygowania go w przyszłości.