Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych
Do zadań Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych z zakresu realizacji inwestycji i remontów na obiektach kubaturowych, sportowych i gminnych budynkach mieszkalnych oraz realizacji inwestycji drogowych w szczególności należy:
-
w zakresie przygotowania inwestycji do realizacji:
-
przygotowanie zadania inwestycyjnego do uzyskania pozwolenia na budowę lub innych dokumentów formalno - prawnych przewidzianych prawem,
-
analiza i opracowywanie wytycznych do projektowania,
-
przygotowanie dokumentacji dla wniosków do współfinansowania ze środków UE zadań przygotowywanych i realizowanych przez Wydział,
-
pozyskiwanie analiz, studiów, koncepcji urbanistyczno - architektonicznych i dokumentacji projektowych,
-
współpraca z projektantami na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej i kosztów inwestorskich,
-
analiza i weryfikacja uzyskanych opracowań, sprawdzanie ich kompletności i zgodności z zamówieniami oraz wymogami uzgodnień branżowych,
-
przygotowanie materiałów, wniosków i pozyskiwanie uzgodnień i opinii wymaganych przepisami prawa oraz decyzji administracyjnych,
-
w zakresie realizacji inwestycji:
-
nadzorowanie realizacji inwestycji w „inwestorstwie bezpośrednim",
-
nadzorowanie realizacji inwestycji wykonywanych przy pomocy inwestorów zastępczych lub inżynierów kontraktów,
-
przygotowanie i nadzorowanie realizacji umów z inspektorami nadzoru inwestorskiego,
-
przygotowanie i nadzorowanie realizacji umów o inwestorstwo zastępcze i z inżynierami kontraktów,
-
opracowanie materiałów do zamówień publicznych w zakresie robót nieprzewidzianych i dodatkowych oraz opracowania projektów aneksów,
-
uzgadnianie harmonogramów realizacji inwestycji,
-
analiza kosztorysów inwestorskich,
-
weryfikacja kosztorysów ofertowych pod względem zgodności z warunkami przetargu i specyfikacją istotnych warunków zamówienia,
-
weryfikacja kosztorysów na roboty dodatkowe i nieprzewidziane,
-
przygotowanie materiałów i przekazywanie placów budowy wykonawcom,
-
nadzór realizacji inwestycji, w tym analiza realizacji rzeczowo - finansowej,
-
weryfikacja kosztów realizacji pod względem zgodności z umową i prawidłowości zastosowania cen,
-
opracowywanie lub pozyskiwanie kosztorysów na roboty dodatkowe i nieprzewidziane,
-
przygotowywanie materiałów do wniosków o zmiany w budżecie,
-
przeprowadzanie i/lub uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych robót,
-
weryfikacja pod względem finansowym i formalnym faktur za wykonane prace,
-
ewidencja wydatkowanych środków,
-
ewidencja zawartych umów, porozumień oraz zabezpieczeń należytego wykonania umów,
-
rozliczanie kosztów inwestycji zakończonych, przygotowywanie i wystawianie dowodów przejęcia środka trwałego,
-
przygotowanie dokumentów odbiorowych,
-
odbiór i przekazywanie zakończonych inwestycji do użytkowania,
-
prowadzenie przeglądów gwarancyjnych inwestycji,
-
opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań z realizacji inwestycji,
-
określanie zapotrzebowania na środki finansowe oraz sporządzanie zbiorczych zakresów rzeczowych dla zadań kontynuowanych na rok następny i na okres objęty Wieloletnim Planem Inwestycyjnym (do zakończenia realizacji),
-
udział w naradach technicznych i radach budowy,
-
udział w pracach zespołów i komitetów powoływanych odrębnymi zarządzeniami Burmistrza
Do zadań Wydziału w zakresie zamówień publicznych należy:
-
prowadzenie i koordynowanie spraw z zakresu zamówień publicznych,
-
doradztwo jednostkom organizacyjnym Urzędu oraz jednostkom organizacyjnym Miasta w sprawach zamówień publicznych,
-
przekazywanie do publikacji ogłoszeń dotyczących zamówień dotyczących inwestycji, bieżącego utrzymania miasta wraz ze sporządzeniem specyfikacji i umów na podstawie danych (przedmiot zamówienia) przekazywanych przez podmiot realizujący bezpośrednio zamówienie,
-
sprawdzanie zgodności z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych dokumentów postępowań przetargowych przedkładanych do Wydziału
-
udział w pracach komisji przetargowych powoływanych do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
-
prowadzenie sprawozdawczości i analityki z zakresu zamówień publicznych,
-
współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych i Regionalną Izbą Obrachunkową.
Ponadto do zadań Wydziału należy:
-
prowadzenie bieżących spraw w zakresie: korespondencji, zaopatrzenia materiałowego, sprawozdawczości, archiwizowania akt,
-
udzielanie zamówienia na roboty, dostawy lub usługi w trybie ustawy prawo zamówień publicznych,
-
opracowywanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z ich realizacji w zakresie zadań Wydziału,
-
realizacja wydatków budżetowych zgodnie z opracowanym harmonogramem,
-
podejmowanie działań zmierzających do jak najlepszej realizacji celów Wydziału,
-
przyjmowanie, rozpatrywanie i przekazywanie skarg i wniosków.