• Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu

Formularz wyszukiwania

Wydział Inwestycji i Zamówień Publicznych

Do zadań Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych z zakresu realizacji inwestycji i remontów na obiektach kubaturowych, sportowych i gminnych budynkach mieszkalnych oraz realizacji inwestycji drogowych w szczególności należy:

  • w zakresie przygotowania inwestycji do realizacji:

  1. przygotowanie zadania inwestycyjnego do uzyskania pozwolenia na budowę lub innych dokumentów formalno - prawnych przewidzianych prawem,

  2. analiza i opracowywanie wytycznych do projektowania,

  3. przygotowanie dokumentacji dla wniosków do współfinansowania ze środków UE zadań przygotowywanych i realizowanych przez Wydział,

  4. pozyskiwanie analiz, studiów, koncepcji urbanistyczno - architektonicznych i dokumentacji projektowych,

  5. współpraca z projektantami na etapie sporządzania dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej i kosztów inwestorskich,

  6. analiza i weryfikacja uzyskanych opracowań, sprawdzanie ich kompletności i zgodności z zamówieniami oraz wymogami uzgodnień branżowych,

  7. przygotowanie materiałów, wniosków i pozyskiwanie uzgodnień i opinii wymaganych przepisami prawa oraz decyzji administracyjnych,

  • w zakresie realizacji inwestycji:

  1. nadzorowanie realizacji inwestycji w „inwestorstwie bezpośrednim",

  2. nadzorowanie realizacji inwestycji wykonywanych przy pomocy inwestorów zastępczych lub inżynierów kontraktów,

  3. przygotowanie i nadzorowanie realizacji umów z inspektorami nadzoru inwestorskiego,

  4. przygotowanie i nadzorowanie realizacji umów o inwestorstwo zastępcze i z inżynierami kontraktów,

  5. opracowanie materiałów do zamówień publicznych w zakresie robót nieprzewidzianych i dodatkowych oraz opracowania projektów aneksów,

  6. uzgadnianie harmonogramów realizacji inwestycji,

  7. analiza kosztorysów inwestorskich,

  8. weryfikacja kosztorysów ofertowych pod względem zgodności z warunkami przetargu i specyfikacją istotnych warunków zamówienia,

  9. weryfikacja kosztorysów na roboty dodatkowe i nieprzewidziane,

  10. przygotowanie materiałów i przekazywanie placów budowy wykonawcom,

  11. nadzór realizacji inwestycji, w tym analiza realizacji rzeczowo - finansowej,

  12. weryfikacja kosztów realizacji pod względem zgodności z umową i prawidłowości zastosowania cen,

  13. opracowywanie lub pozyskiwanie kosztorysów na roboty dodatkowe i nieprzewidziane,

  14. przygotowywanie materiałów do wniosków o zmiany w budżecie,

  15. przeprowadzanie i/lub uczestnictwo w odbiorach częściowych i końcowych robót,

  16. weryfikacja pod względem finansowym i formalnym faktur za wykonane prace,

  17. ewidencja wydatkowanych środków,

  18. ewidencja zawartych umów, porozumień oraz zabezpieczeń należytego wykonania umów,

  19. rozliczanie kosztów inwestycji zakończonych, przygotowywanie i wystawianie dowodów przejęcia środka trwałego,

  20. przygotowanie dokumentów odbiorowych,

  21. odbiór i przekazywanie zakończonych inwestycji do użytkowania,

  22. prowadzenie przeglądów gwarancyjnych inwestycji,

  23. opracowywanie okresowych informacji i sprawozdań z realizacji inwestycji,

  24. określanie zapotrzebowania na środki finansowe oraz sporządzanie zbiorczych zakresów rzeczowych dla zadań kontynuowanych na rok następny i na okres objęty Wieloletnim Planem Inwestycyjnym (do zakończenia realizacji),

  25. udział w naradach technicznych i radach budowy,

  26. udział w pracach zespołów i komitetów powoływanych odrębnymi zarządzeniami Burmistrza

Do zadań Wydziału w zakresie zamówień publicznych należy:

  1. prowadzenie i koordynowanie spraw z zakresu zamówień publicznych,

  2. doradztwo jednostkom organizacyjnym Urzędu oraz jednostkom organizacyjnym Miasta w sprawach zamówień publicznych,

  3. przekazywanie do publikacji ogłoszeń dotyczących zamówień dotyczących inwestycji, bieżącego utrzymania miasta wraz ze sporządzeniem specyfikacji i umów na podstawie danych (przedmiot zamówienia) przekazywanych przez podmiot realizujący bezpośrednio zamówienie,

  4. sprawdzanie zgodności z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych dokumentów postępowań przetargowych przedkładanych do Wydziału

  5. udział w pracach komisji przetargowych powoływanych do przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,

  6. prowadzenie sprawozdawczości i analityki z zakresu zamówień publicznych,

  7. współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych i Regionalną Izbą Obrachunkową.

Ponadto do zadań Wydziału należy:

  1. prowadzenie bieżących spraw w zakresie: korespondencji, zaopatrzenia materiałowego, sprawozdawczości, archiwizowania akt,

  2. udzielanie zamówienia na roboty, dostawy lub usługi w trybie ustawy prawo zamówień publicznych,

  3. opracowywanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z ich realizacji w zakresie zadań Wydziału,

  4. realizacja wydatków budżetowych zgodnie z opracowanym harmonogramem,

  5. podejmowanie działań zmierzających do jak najlepszej realizacji celów Wydziału,

  6. przyjmowanie, rozpatrywanie i przekazywanie skarg i wniosków.

Współpraca
Powiat Bieruńsko-LędzińskiBieruńBojszowyChełm ŚląskiImielinTychyWojewództwo ŚląskieUrząd Marszałkowski Województwa ŚląskiegoŚląski Urząd Wojewódzki w KatowicachPowiatowy Urząd Pracy w TychachRevucaRoccagorgaUnicov