• Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu

Formularz wyszukiwania

Zmiana nazwy ulicy Szenwalda w Lędzinach

5 października 2017

Pragniemy poinformować właścicieli nieruchomości i mieszkańców Miasta Lędziny, że została zakończona procedura zmiany nazwy ulicy Lucjana Szenwalda.

Rada Miasta Lędziny na sesji w dniu 31 sierpnia 2017 r. podjęła Uchwałę nr XLIV/341/17, na mocy której zmieniono dotychczasową nazwę ulicy „Lucjana Szenwalda” dla drogi publicznej powiatowej w miejscowości Lędziny na ulicę „Lipową” (Lipowa). Uchwała jest już prawomocna i została podjęta na podstawie ustawy z dnia 1 kwietnia 2016 r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej (Dz.U.2016r. poz.744).

 

Ponadto informujemy, że zgodnie art. 5 powołanej ustawy zmiana nazwy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową, pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących ujawnienia w księgach wieczystych oraz uwzględnienia w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy dokonanej na podstawie ustawy są wolne od opłat.

 

W związku z ww. zmianą nazwy ulicy, mieszkańcy zobligowani są zgłosić się do:

·         Urzędu Miasta Lędziny

– jeśli prowadzą działalność gospodarczą powinni zgłosić się w pok. 105 w godzinach pracy Urzędu poniedziałek 7.30-17.00, wtorek-czwartek 7.30-15.30, piątek 7.30-14.00 celem dokonania zmiany we wpisie do Centralnej Ewidencji i Działalności Gospodarczej (CEIDG) polegającej na zmianie adresu zamieszkania i zameldowania (względnie miejsca wykonywania działalności gospodarczej). 

 

·         Urzędu Skarbowego

– jeśli nie prowadzą działalności gospodarczej, to zmianę adresu zamieszkania zgłaszają przy najbliższym kontakcie z Urzędem Skarbowym, np. przy rozliczeniu podatkowym na druku ZAP-3. Osoby, które potrzebują potwierdzenia zmiany w ciągu roku muszą wypełnić zgłoszenie aktualizacyjne NIP-3.

 

·         Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

– jeśli są pracownikami, to powinni poinformować pracodawcę o konieczności aktualizacji danych adresowych w ZUS. Osoby pobierające świadczenie emerytalne lub rentowe z ZUS zgłaszają zmianę danych adresowych w ZUS na druku EZP (http://www.zus.pl/documents/10182/0/EZP_nowy/bf95f7a8-207b-4387-8e3d-09e80f1d62bb). Osoby pobierające zasiłek macierzyński, chorobowy, rodzicielski zgłaszają zmianę danych adresowych w ZUS na druku US-13 (http://www.zus.pl/documents/10182/18428/US_13-4.1.pdf/c95aaac3-0c5c-4998-a800-2e167b6f626f ). Jeśli osoba pobiera świadczenia z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, powinna złożyć pisemne zgłoszenie o zmianie adresu zamieszkania w formie oświadczenia w MOPS Lędziny, ul.Lędzińska 47. 

 

·         Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

– jeśli pobierają świadczenia i podlegają ubezpieczeniu KRUS powinny zgłosić zmianę danych adresowych w dowolnej formie pisemnej do KRUS.

 

·         Dostawcy energii elektrycznej TAURON Dystrybucja

– Zmianę danych adresowych dokonuje się po uprzedniej konsultacji z biurem obsługi klienta danego dostawcy.

 

·         Dostawcy gazu ziemnego PGING

– Zmianę danych adresowych zgłosi Urząd Miasta Lędziny. Mieszkańcy nie muszą dokonywać zgłoszeń indywidualnie.

 

·         Dostawcy wody RPWIK S.A.

– Zmianę danych adresowych zgłosi Urząd Miasta Lędziny. Mieszkańcy nie muszą dokonywać zgłoszeń indywidualnie.

 

·         Odbiorcy ścieków PGK Parter sp. z o.o.

– Zmianę danych adresowych zgłosi Urząd Miasta Lędziny. Mieszkańcy nie muszą dokonywać zgłoszeń indywidualnie.

 

·         Odbiorcy odpadów komunalnych Ekorec sp. z o.o.

– Zmianę danych adresowych zgłosi Urząd Miasta Lędziny. Mieszkańcy nie muszą dokonywać zgłoszeń indywidualnie.

 

·         Operatorów telekomunikacyjnych itp. (telefony stacjonarne i sieci komórkowe, telewizje satelitarne, dostawcy internetu)

– Należy zgłosić zmianę adresu zamieszkania po uprzedniej konsultacji z biurem obsługi klienta danego operatora.

 

·         Banków

– Należy zgłosić zmianę adresu zamieszkania osobiście w siedzibie banku bądź w formie pisemnej, po uprzedniej konsultacji z biurem obsługi klienta danego banku.

 

 

Osoby będące właścicielami nieruchomości otrzymają zawiadomienie o dokonanej zmianie nazwy ulicy i numeru porządkowego.

Współpraca
Powiat Bieruńsko-LędzińskiBieruńBojszowyChełm ŚląskiImielinTychyWojewództwo ŚląskieUrząd Marszałkowski Województwa ŚląskiegoŚląski Urząd Wojewódzki w KatowicachPowiatowy Urząd Pracy w TychachRevucaRoccagorgaUnicov