• Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu

Formularz wyszukiwania

Wydział Spraw Społecznych

Do zadań i kompetencji Wydziału Spraw Społecznych należy w szczególności:


W zakresie oświaty:


1.Realizacja zadań związanych z zakładaniem, przekształcaniem i likwidacją placówek oświatowych
2.Nadzór nad działalnością szkół i przedszkoli prowadzonych przez Gminę,
3.Prowadzenie ewidencji szkół niepublicznych,
4.Przygotowywanie propozycji sieci szkół,
5.Przygotowanie do zatwierdzenia projektów i aneksów organizacyjnych szkół i przedszkoli,
6.Organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów szkół i przedszkoli,
7.Prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów szkół i przedszkoli,
8.Koordynowanie polityki kadrowej prowadzonej przez dyrektorów przedszkoli i szkół (nakładanie obowiązku uzupełnienia etatu, opiniowanie przeniesienia nauczyciela mianowanego do innej szkoły lub przedszkola),
9.Prowadzenie Systemu Informacji Oświatowej,
10.Prowadzenie czynności związanych z oceną pracy dyrektorów szkół i placówek,
11.Prowadzenie spraw związanych z procedurą nadania stopnia awansu zawodowego nauczycielom,
12.Współpraca z organem sprawującym nadzór pedagogiczny,
13.Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem subwencji oświatowej oraz uzyskaniem dodatkowych środków z rezerw celowych,
14.Przygotowanie planów doskonalenia zawodowego nauczycieli,
15.Analiza stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołach i placówkach oświatowych,
16.Sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych,
17.Przeprowadzanie analizy poniesionych w danym roku wydatków na wynagrodzenia nauczycieli, w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego,
18.Opracowywanie analiz finansowych związanych z okresową realizacją budżetów szkół i przedszkoli,
19.Analiza kosztów kształcenia uczniów oraz standardów zatrudnienia,
20.Przygotowanie wniosków o przyznanie odznaczeń i nagród dla nauczycieli szkół i przedszkoli,
21.Realizacja dotacji oświatowych oraz programów rządowych w szkołach i placówkach oraz sprawozdawczość w tym zakresie,
22.Uzgadnianie zmiennych składników wynagradzania,
23.Organizowanie przewozu dzieci niepełnosprawnych do placówek oświatowych
24.Kontrola spełniania obowiązku nauki przez młodzież do ukończenia 18 roku życia,
25.Prowadzenie egzekucji obowiązku szkolnego,
26.Realizacja świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów
27.Dofinansowanie pracodawcom kosztów kształcenia młodocianych pracowników,
28.Koordynowanie i nadzór nad organizacją wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie ferii zimowych i letnich,
29.Organizacja lub współudział w organizacji imprez oświatowych,
30.Kontrole prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanych placówkom niepublicznym,
31.Prowadzenie rozliczeń z innymi gminami dotyczących kosztów wychowania przedszkolnego w przypadkach, w których tym wychowaniem objęte są dzieci niebędące mieszkańcami Gminy,
32.Prowadzenie rejestru spraw związanych z rewalidacją i nauczaniem indywidualnym,
33.Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta i zarządzeń burmistrza dotyczących oświaty.


W zakresie pomocy społecznej:


1.Współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej względem wszelkich form pomocy dla mieszkańców Gminy,
2.Realizacja Karty Dużej Rodziny,
3.Współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym,
4.Realizacja programów z zakresu pomocy społecznej,
5.Obsługa porozumień, dotacji z zakresu pomocy społecznej oraz sprawozdawczość w tym zakresie.


W zakresie zdrowia:


1.Współpraca z Radą Społeczną Miejskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej,
2.Wydawanie decyzji potwierdzających prawo do świadczeń zdrowotnych ze środków publicznych dla osób innych niż ubezpieczeni,
3.Prowadzenie rejestru żłobków, klubów dziecięcych i dziennych opiekunów,
4.Prowadzeni nadzoru na miejskim żłobkiem,
5.Sporządzenie sprawozdań rzeczowo-finansowych z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3,
6.Realizacja programów z zakresu ochrony zdrowia,
7.Obsługa porozumień, dotacji z zakresu ochrony zdrowia oraz sprawozdawczość w tym zakresie.


W zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych:


1.Przyjmowanie i realizacja wniosków w sprawie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
2.Naliczanie należności i prowadzenie ewidencji opłat za zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
3.Nadzór nad realizacją Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii oraz wydatkowaniem środków finansowych na realizację tego programu,
4.Współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.


W zakresie działalności kulturalnej:


1.Wspieranie działań mających na celu rozpowszechnianie przedsięwzięć kulturalnych na terenie Gminy,
2.Realizacja dotacji podmiotowych i celowych dla instytucji kultury (MOK, MBP),
3.Współpraca z podmiotami realizującymi działalność kulturalną na terenie miasta oraz promowanie tych działań.


W zakresie sportu i rekreacji:


1.Prowadzenie działań w zakresie propagowania kultury fizycznej w mieście,
2.Współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami, klubami i innymi organizacjami oraz udzielanie im pomocy w realizacji ich zadań,
3.Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dotacji sportowych,
4.Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów sportowych.


W zakresie komunikacji i promocji miasta:


1.Przygotowywanie i udostępnianie informacji o wydarzeniach w mieście, promowanie tych działań,
2.Przygotowywanie odpowiedzi na pytania prasowe,
3.Prowadzenie monitoringu mediów komunikacyjnych,
4.Przygotowywanie projektów pism okolicznościowych i wystąpień,
5.Obsługa i aktualizacja serwisu internetowego www.ledziny.pl oraz Facebooka miasta,
6.Realizacja zadań w zakresie współpracy z miastami partnerskimi,
7.Współtworzenie strategii, programów rozwoju miasta,
8.Nadzór nad przygotowaniem, drukiem i kolportażem gazety miejskiej i miejskich wydawnictw.

 

W zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz przedsiębiorcami:


1.Opracowywanie Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi
2.Przeprowadzanie konsultacji społecznych w zakresie realizacji zadań statutowych miasta,
3.Przeprowadzenie procedury otwartego konkursu ofert na realizację zadań pożytku publicznego,
4.Rozliczanie udzielonych dotacji na realizację zadań pożytku publicznego,
5.Przygotowanie sprawozdania z realizacji zadań pożytku publicznego,
6.Współpraca w ustalaniu kierunków rozwoju gospodarczego miasta,
7.Informowanie przedsiębiorców o źródłach finansowania inwestycji i programach pomocowych w procesie aplikowania o środki zewnętrzne,
8.Współorganizowanie szkoleń, konferencji dla przedsiębiorców.


W zakresie zadań związanych z grobami wojennymi:


1.przygotowanie i oprawa uroczystości państwowych i wojskowych.

Współpraca
Powiat Bieruńsko-LędzińskiBieruńBojszowyChełm ŚląskiImielinTychyWojewództwo ŚląskieUrząd Marszałkowski Województwa ŚląskiegoŚląski Urząd Wojewódzki w KatowicachPowiatowy Urząd Pracy w TychachRevucaRoccagorgaUnicov