Wydział Organizacyjny i Kadr
Wydział Organizacyjny i Kadr
Naczelnik mgr Rafał Makosz
ul. Lędzińska 55, parter, pok. nr 06a
tel. (32) 216 65 11 do 13, wew.167
e-mail: organizacyjny@ledziny.pl
ul. Lędzińska 55, I piętro, pok. nr 114
tel. (32) 216 65 11 do 13, wew. 131, 115 – obsługa Rady Miasta
e-mail: biuro-rady@ledziny.pl
ul. Lędzińska 55, parter
tel. (32) 216 65 11 do 13 – Punkt Obsługi Mieszkańca
e-mail: kancelaria@ledziny.pl, um@ledziny.pl
ul. Lędzińska 55, I piętro, pok. 110
tel. (32) 216 65 11 do 13, wew. 112 – Kadry
e-mail: kadry@ledziny.pl
Do zadań i kompetencji Wydziału Organizacyjnego i Kadr należy w szczególności:
W zakresie obsługi Rady Miasta:
1) prowadzenie obsługi biurowej Rady Miasta,
2) obsługa sesji Rady Miasta oraz posiedzeń komisji stałych i doraźnych,
3) zawiadamianie radnych, a także zaproszonych gości o terminie posiedzeń Rady Miasta i jej komisji,
4) przekazywanie radnym niezbędnych materiałów na sesję,
5) sporządzanie odpisów postanowień, uchwał, wniosków oraz przekazywanie ich zainteresowanym jednostkom,
6) koordynacja obowiązku składania oświadczeń majątkowych przez radnych,
7) koordynowanie pracy radnych z poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Urzędu,
8) nadzór nad stanem realizacji uchwał Rady Miasta, załatwiania interpelacji i zapytań radnych,
9) rozliczanie delegacji, diet i kosztów podróży radnych oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
10) prowadzenie i archiwizowanie dokumentacji Rady Miasta,
11) prowadzenie rejestrów uchwał Rady Miasta, wniosków i opinii komisji, interpelacji i wniosków radnych,
12) przyjmowanie i prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji kierowanych do Rady Miasta,
13) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady Miasta mających na celu sprawne działanie Rady,
14) organizowanie prac związanych z wyborem ławników do sądów,
15) współpraca w przygotowywaniu uchwał oraz ich przekazywanie do ogłaszania w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
W zakresie spraw kadrowych:
1) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem spraw kadrowych dyrektorów placówek oświatowych,
2) prowadzenie spraw płacowych, w szczególności dotyczących uprawnienia do nagród jubileuszowych, dodatków stażowych, funkcyjnych i innych,
3) prowadzenie ewidencji czasu pracy, zwolnień lekarskich, urlopów,
4) prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
5) kontrola nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy,
6) wnioskowanie w sprawach przyznawania ryczałtów i limitów kilometrów za używanie przez pracowników prywatnych samochodów do celów służbowych, przygotowanie umów i dokonywanie rozliczeń w tym zakresie,
7) rozliczanie delegacji i kosztów podróży służbowych pracowników oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
8) organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników,
9) współudział w określaniu kierunków i metod podnoszenia kwalifikacji przez pracowników,
10) prowadzenie spraw dotyczących organizowania praktyk dla uczniów szkół średnich i wyższych,
11) prowadzenie rejestru umów zleceń i umów o dzieło,
12) prowadzenie spraw dotyczących prac interwencyjnych oraz prac społecznie użytecznych na terenie Gminy,
13) prowadzenie spraw dotyczących staży absolwenckich,
14) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych,
15) prowadzenie spraw dot. służby przygotowawczej,
16) sporządzanie analiz kadrowych,
17) realizowanie zadań związanych z reklamowaniem osób od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
18) realizowanie zadań związanych z procedurą naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
19) archiwizowanie dokumentów osobowych byłych pracowników,
20) prowadzenie sprawozdawczości statystycznej,
21) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy,
22) współpraca z inspektorem do spraw bhp i ppoż w zakresie:
a)bieżącej kontroli ważności – aktualności szkoleń okresowych bhp, profilaktycznych badań lekarskich pracowników oraz innych zaleceń lub też wskazań lekarskich,
b)bieżącego informowania kierownika zakładu o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
c)przeprowadzania kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów ochrony przeciwpożarowej,
d)udziału w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy instrukcji przeciwpożarowych,
e)udziału w dochodzeniach powypadkowych oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy oraz zachorowań na choroby zawodowe i kontroli realizacji tych wniosków oraz prowadzenie rejestrów,
f)współpracy z organami Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz laboratoriami środowiskowymi w zakresie organizowania systematycznych badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia i uciążliwych oraz sposobów ochrony pracowników przed nimi.
W zakresie organizacji:
1) nadzór nad stanem organizacji oraz funkcjonowaniem Urzędu w zakresie realizacji zapisów aktów wewnętrznego kierownictwa,
2) prowadzenie rejestru aktów wewnętrznego kierownictwa wydawanych przez Burmistrza,
3) przygotowywanie i rejestrowanie upoważnień oraz pełnomocnictw udzielanych przez Burmistrza,
4) prowadzenie ewidencji i zbioru statutów oraz regulaminów gminnych jednostek organizacyjnych,
5) koordynacja i nadzór nad terminowym załatwianiem skarg, wniosków i petycji,
6) prowadzenie rejestru skarg, wniosków i petycji,
7) prowadzenie rejestru wniosków o udostepnienie informacji publicznej,
8) prowadzenie centralnego rejestru umów,
9) koordynacja i nadzór nad terminowym załatwianiem spraw związanych z udzielaniem informacji publicznej,
10) koordynowanie spraw związanych z członkostwem Gminy w związkach, stowarzyszeniach i innych podmiotach,
11) współdziałanie z Referatem Spraw Obywatelskich i urzędnikiem wyborczym w zakresie organizacji i przeprowadzania wyborów określonych w Kodeksie Wyborczym.
W zakresie spraw administracyjnych:
1) zamawianie oraz prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych i tablic,
2) gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami, zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne,
3) zaopatrywanie w środki trwałe, pozostałe środki trwałe, środki czystości,
4) zaopatrywanie pracowników w środki socjalne,
5) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych i pozostałych środków trwałych w księgach inwentarzowych i gospodarowanie nimi,
6) okresowe przeprowadzanie inwentaryzacji,
7) rozliczane sprzedanych wydawnictw i usług kserograficznych,
8) informowanie i kierowanie stron do odpowiednich komórek organizacyjnych,
9) nadzór nad tablicami ogłoszeń zlokalizowanymi na terenie Gminy,
10) prowadzenie archiwum Urzędu,
11) prowadzenie punktu podawczego Urzędu.
W zakresie obsługi kancelaryjnej i sekretarskiej:
1) prowadzenie sekretariatu Burmistrza i Zastępcy Burmistrza,
2) koordynacja kalendarza Burmistrza i Zastępcy Burmistrza,
3) obsługa organizacyjna wizyt, spotkań i uroczystości z udziałem Burmistrza i Zastępcy Burmistrza,
4) obsługa narad Burmistrza z pracownikami,
5) obsługa spotkań Burmistrza i Zastępcy Burmistrza z mieszkańcami,
6) prowadzenie dokumentacji i ewidencji pism przychodzących i wychodzących,
7) nadzór nad rozdziałem poczty wpływającej pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne,
8)opracowywanie pism według dyspozycji Burmistrza Miasta, Zastępcy Burmistrza i Sekretarza,
9) prowadzenie ewidencji i rozliczanie kart drogowych.