• Zmiana wielkości czcionki
  • Zmiana kontrastu

Formularz wyszukiwania

Wydział Komunalny

Do zadań i kompetencji Wydziału Komunalnego należy w szczególności:

 

W zakresie gospodarki lokalowej:


1. przyjmowanie i przekazywanie lokali mieszkalnych najemcom na podstawie protokołów zdawczo-odbiorczych,
2. opracowywanie umów najmu lokali mieszkalnych i użytkowych,
3. naliczanie opłat z tytułu czynszu i innych świadczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami,
4. wystawianie faktur VAT,
5. powiadomienia najemców lokali mieszkalnych i użytkowych o zmianach w wysokości czynszu i opłat niezależnych od właściciela,
6. prowadzenie dokumentacji poszczególnych lokali mieszkalnych i użytkowych,
7. rozliczanie opłat za media dostarczane do budynków będących własnością Gminy Lędziny zgodnie z podpisanymi umowami,
8. opracowywanie umów z przedsiębiorcami specjalistycznymi w zakresie:


1) dostawy wody pitnej,
2) wywozu nieczystości stałych i płynnych,
3) utrzymanie czystości, w tym m.in. : wykoszenia, odśnieżanie,
4) dostawy energii elektrycznej celem oświetlenia klatek schodowych, piwnic i wejść budynków, usług kominiarskich,
5) dostawy ciepła do mieszkań w budynkach posiadających centralne ogrzewanie,
6) wykonywanie remontów w kotłowniach,


9. rozliczanie najemców oraz osób zajmujących lokal bez tytułu prawnego co do ponoszonych kosztów dostarczania do lokali mediów, tj. zużycie centralnego ogrzewania, ciepłej i zimnej wody, gazu, kanalizacji, wywozu nieczystości co najmniej raz w roku,
10. rozliczanie opłat za mieszkania nie wykupione we wspólnotach mieszkaniowych (opłacanie zaliczek do wspólnot mieszkaniowych oraz rozliczanie ich z najemcami),
11. zabezpieczanie zwalnianych lokali przed nielegalnym zajęciem,
12. przygotowanie opuszczonego lokalu do ponownego zasiedlenia,
13. utrzymanie w porządku i czystości pomieszczeń wspólnego użytku takich jak: klatki schodowe, strychy, korytarze piwniczne, pralnie, suszarnie, itp.,
14. czyszczenie i wykonywanie przeglądów okresowych przewodów kominowych i wentylacyjnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
15. przygotowanie umów na najem pomieszczeń w pawilonach handlowych przy ul Fredry 8-10, Plac Farski - Lędzińska 88, Lędzińska 14, Lędzińska 47, Stadionowej 1 oraz umów dotyczących rozliczania za media najemców pomieszczeń,
16. powiadamianie najemców lokali użytkowych o zmianach w wysokości czynszu i opłat niezależnych od właściciela,
17. wystawianie faktur VAT,
18. wykonywanie przeglądów okresowych budynków, instalacji i urządzeń technicznych będących na wyposażeniu budynków, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
19. zapewnienie ochrony przeciwpożarowej nieruchomości zgodnie z obowiązującymi przepisami,
20. wykonywanie remontów bieżących, napraw, konserwacji instalacji i urządzeń związanych z budynkiem oraz innych instalacji i urządzeń stanowiących wyposażenie lokalu w zakresie o którym mowa w art. 6a Ustawy z dnia 16.06.2001 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie kodeksu cywilnego,
21. sporządzanie sprawozdawczości,
22. rejestrowanie odczytów wodomierzy (zimnej wody), rozliczanie zużycia wody oraz okresowe dokonywanie kontrolnych odczytów wskazań wodomierzy u najemców,
23. sporządzenie bilansu potrzeb budynków w układzie rzeczowo-finansowym.


W zakresie gospodarki mieszkaniowej:


1.remonty budynków komunalnych, gminnych budynków użyteczności publicznej oraz gminnych zasobów mieszkaniowych,


W zakresie funkcjonowania targowiska:


1.zapewnienie sprawnego funkcjonowania targowiska,
2.pobór opłaty targowej, rezerwacyjnej i eksploatacyjnej,
3.przygotowanie umów na rezerwację miejsc targowych,
4.wystawianie faktur VAT.


W zakresie utrzymania należytej czystości pomieszczeń wspólnego użytku w administrowanych budynkach i ich otoczeniu:


1.konserwacja i bieżące utrzymanie terenów w obrębie administrowanych budynków, w tym utrzymanie czystości i odśnieżanie,
2.utrzymanie właściwego stanu technicznego, sanitarnego i estetycznego budynków i ich urządzeń poprzez okresowe przeglądy techniczne budynków, zlecanie przeglądów specjalistycznych w budynkach, przeprowadzanie napraw urządzeń w budynkach, usuwanie w budynkach awarii i usterek na podstawie zleceń, prowadzenie książek obiektu budowlanego,
3.nadzór nad ochroną mienia oraz utrzymanie porządku i czystości w budynku Urzędu,
4.zarządzanie budynkiem Urzędu Miasta,
5.prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Gminy,
6.planowanie i realizacja inwestycji oraz remontów bieżących w budynku Urzędu oraz nadzór nad realizacją tych zadań.


W zakresie realizacji zadań związanych z kompleksowym zarządzaniem obiektami sportowymi:


1. odpowiedzialność za właściwy stan techniczny i sanitarno-higieniczny podległych obiektów wraz z ich wyposażeniem oraz prowadzenie dokumentacji i korespondencji związanej z eksploatacją i konserwacją podległych obiektów, odpowiedzialność za utrzymanie ruchu technologicznego obiektów, zgodnie z dokumentacją techniczno-ruchową,
2. zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających na terenie podległych obiektów,
3. nadzór nad utrzymaniem ładu, porządku i czystości na terenie podległych obiektów,
4. przyjmowanie zleceń na wynajem i udostępnienie podległych obiektów oraz przygotowywanie związanych z tym umów cywilno-prawnych wraz z dokumentacją rozliczeniową oraz przestrzeganie realizacji tych umów,
5. opracowywanie harmonogramów wykorzystania podległych obiektów,
6. przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań z realizacji zadań objętych zakresem działania obiektów,
7. należyte zabezpieczenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej działalności podległych obiektów,
8. zapewnienie materiałów i sprzętu niezbędnego do prawidłowego funkcjonowania podległych obiektów (w tym materiałów do remontów, napraw, konserwacji), ze szczególnym uwzględnieniem środków niezbędnych dla zapewnienia ochrony mienia, ochrony p.poż. i warunków BHP oraz czuwanie nad ich rozdysponowaniem,
9. weryfikacja kosztorysów inwestorskich i wykonawczych w zakresie prowadzonych inwestycji,
10. sprawowanie kontroli merytorycznej nad dokumentami księgowymi związanymi z funkcjonowaniem obiektów,
11. zapewnienie sprawnego przepływu informacji wewnątrz obiektów oraz współpraca z innymi podmiotami oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie prowadzonych spraw,
12. odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie techniczne imprez sportowych i rekreacyjnych odbywających się na terenie podległych obiektów,
13. uczestniczenie w organizacji imprez rekreacyjno - sportowych na terenie podległych obiektów,
14. podejmowanie wszelkich inicjatyw, których celem będzie rozwój lub efektywniejsze funkcjonowanie podległych obiektów,
15. organizowanie stanowisk pracy podległych pracowników zgodnie z przepisami i zasadami BHP,
16. nadzorowanie przestrzegania przez pracowników obiektów przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych,
17. planowanie i pomoc administracyjna w zakresie realizacji zadań inwestycyjnych sportu i rekreacji.


W zakresie zadań związanych z grobami wojennymi:


1.utrzymanie porządku i czystości:


1) na grobie żołnierzy I i II wojny światowej na cmentarzu parafialnym przy kościele św. Anny,
2) Pomniku Powstańców Śląskich przy ul. Lędzińskiej,
3) obelisku przy ul. Paderewskiego.


Ponadto do zadań Wydziału należy:


1. wprowadzanie bieżących spraw w zakresie: korespondencji, zaopatrzenia materiałowego, sprawozdawczości, archiwizowania akt,
2. udzielanie zamówienia na roboty, dostawy lub usługi w trybie ustawy zamówień publicznych,
3. opracowywanie rocznych planów finansowych i sprawozdań z ich realizacji w zakresie zadań wydziału,
4. realizacja wydatków budżetowych zgodnie z opracowanym harmonogramem,
5. podejmowanie działań zmierzających do jak najlepszej realizacji celów wydziału,
6. współdziałanie z Wydziałem Organizacyjnym i Kadr oraz urzędnikiem wyborczym w zakresie organizacji i przeprowadzania wyborów określonych w Kodeksie Wyborczym, w zakresie spraw techniczno-lokalowych,
7. prowadzenie spraw dotyczących nabycia spadku po zmarłym mieszkańcu tj. spraw założonych przez banki lub innych wierzycieli, gdzie Gmina zostaje powołana  do udziału  w sprawie jako potencjalny nabywca spadku,
8. regulowanie spraw następców prawnych osób/podmiotów figurujących w ewidencjach należności jako zobowiązani do zapłaty,
9. obsługa techniczna spotkań odbywających się w sali 013 Urzędu.

Współpraca
Powiat Bieruńsko-LędzińskiBieruńBojszowyChełm ŚląskiImielinTychyWojewództwo ŚląskieUrząd Marszałkowski Województwa ŚląskiegoŚląski Urząd Wojewódzki w KatowicachPowiatowy Urząd Pracy w TychachRevucaRoccagorgaUnicov