Referat ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji
Do zadań i kompetencji Referatu ds. Informatyki i Bezpieczeństwa Informacji należy w szczególności
W zakresie informatyki:
1) organizacja i zapewnienie ciągłości pracy sieci komputerowej oraz urządzeń sieciowych,
2) dysponowanie zasobami sieci komputerowej; administracja sieci,
3) zabezpieczenie danych przez prowadzenie stałej archiwizacji danych,
4) konfiguracja systemu zgodnie z aktualnymi potrzebami,
5) integracja sprzętu z oprogramowaniem sieciowym i aplikacjami użytkowymi,
6) nadzorowanie prawidłowości działania, stanu technicznego, eksploatacji oraz należytej konserwacji urządzeń komputerowych i oprogramowania,
7) określanie aktualnych potrzeb w zakresie komputeryzacji - prowadzenie nadzoru zakupów sprzętu, komputerowego i oprogramowania dla potrzeb Urzędu,
8) bieżąca współpraca z innymi wydziałami Urzędu w celu wprowadzania oraz eksploatacji systemów komputerowych wspomagających zarządzanie i pracę Urzędu,
9) koordynacja prac wdrożeniowych i instalacyjnych prowadzonych przez firmy zewnętrzne,
10) zapewnienie ochrony systemów informatycznych przed dostępem niepowołanych osób,
11) szkolenie pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych,
12) obsługa urządzeń nagłaśniających podczas sesji i narad.
W zakresie bezpieczeństwa informacji:
1) udział w określaniu polityki bezpieczeństwa informacji,
2) udział w opracowaniu i aktualizacji instrukcji postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych,
3) udział w określaniu indywidualnych zakresów obowiązków i odpowiedzialności osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
4) nadzór nad tworzeniem i składowaniem kopii bezpieczeństwa systemów baz danych osobowych,
5) identyfikowanie i przeanalizowanie zagrożeń i ryzyka, na które narażone są dane osobowe,
6) monitorowanie systemu zabezpieczeń danych osobowych,
7) sygnalizowanie Burmistrzowi lub kierownikom właściwych komórek organizacyjnych wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie przetwarzania i zabezpieczenia zbiorów danych osobowych.